Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020

Министър Ивайло Московски: Много време е изгубено в изпълнението на ОП „Транспорт”

17 декември 2014
Министър Ивайло Московски: Много време е изгубено в изпълнението на ОП „Транспорт”

Много време е изгубено в изпълнението на Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в Русе по време на медиен семинар. По думите му някои от проектите са забавени с повече от година.

„Добрата новина е, че няма да има загуба на средства към 2014 г., но това се дължи, в голяма степен, на успешното изпълнение на проекта за разширение на метрото”, каза министър Московски. Договорен е целият наличен ресурс и са разплатени близо 2,7 млрд. лв., което е около 69 % от бюджета на програмата. „В сравнение с останалите оперативни програми, този резултат е добър, но трябва да разплатим още около 1,4 млрд. лв. до края на следващата година”, подчерта Ивайло Московски.

По време на събитието стана ясно, че по ОП „Транспорт” 2007 – 2013 г. са рехабилитирани жп линии с разгърната площ от 242 км, построени са 140 км автомагистрали и 49 км пътища, 13 км нови метро линии и 13  метространции. До края на следващата година предстои да бъде направена рехабилитация на още над 260 км жп линии. Ще бъдат модернизирани две ключови жп гари – Бургас и София. Предстои и изграждане на интермодален терминал в Пловдив. Ще бъде приключено и строителството на над 125 км автомагистрали и 28 км скоростни пътища. Предстои пускането в експлоатация и на 7,6 км метро линии и 7 метростанции.

Фокус на медийния семинар в гр. Русе бе изпълнението на проекта за изграждане на речна инфомрационна система. Утре предстои да бъде открит високотехнологичният център, от който ще бъде управляван корабният трафик по река Дунав. В събитието взеха участие и заместник-генералният директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” Стилиян Кротнев, началникът на отдел „Програмиране” в МТИТС Мартин Георгиев, представители на изпълнителя и бенефициента по проекта.