Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020

Модернизация на виадукти от АМ „Тракия” и АМ „Хемус“

16 май 2017

Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

 

Бенефициент:

Агенция „Пътна инфраструктура“

 

Срок:

 

Начало:

Виадукт при км 61+327 на АМ „Тракия”

Виадукт при км 67+027 на АМ „Тракия”

Виадукт при км 30+874 на АМ „Хемус”

Край:

Виадукт при км 61+327 на АМ „Тракия”

Виадукт при км 67+027 на АМ „Тракия”

Виадукт при км 30+874 на АМ „Хемус”

 

Бюджет*: 23 546 977,19 лв.

Общо БФП: 23 546 977,19 лв.

ЕС: 20 014 930,61 лв.

(10 233 471,52 евро)

 

* Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента

 

Проектът се финансира по приоритетна ос 2 „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.


 Кратка информация за проекта:

Проектът включва изработване на документация и изпълнение на строително-монтажни работи, с които се осигурява привеждането на виадуктите на АМ „Тракия” и АМ „Хемус” в съответствие с действащите нормативни документи и изисквания за натоварване, земетръсна устойчивост и възстановяване на носимоспособността, експлоатационната годност и удължаване на живота им, с цел  модернизирането им като част от транспортната мрежа на територията на Р България.

 

Описание на основните строително-монтажни работи:

Извършено е саниране на бетоновите повърхности и възстановяване на бетоновото покритие на видимата армировка на главни греди, напречни греди и пътна плоча. Възстановено е бетоновото покритие на видимата армировка и колони на стълбове.

На място е излят изравнителен пласт от бетон по водоплътност и мразоустойчивост за тротоарни блокове, бетон за антисеизмични блокове при стълбове и устои. Изпълнена е и армировка.

Доставени и монтирани са неопренови лагери за антисеизмична защита. Почистени са стоманените ролковите лагери при устоите и разделителните стълбове № 4 и № 9 и е нанесено защитно покритие.

Монтирани са фасадни елементи при тротоарните блокове и са изградени ревизионни шахти във външните тротоарни блокове. Ремонтирани са чугунените отводнители, а където е наложително са монтирани нови, както и стоманени удължителни тръби към тях.

Положена е нова хидроизолация, плътен асфалтобетон. На съоръжението е монтиран парапет с височина 1,10 м. и предпазна стоманена ограда.

Изпълнена е връхната конструкция на греди с височина 85 см. и с дължина 19,90 м., върху които е изградена монолитна пътна плоча с дебелина 16см, изпълнена от бетон. Пътната плоча е температурно непрекъсната. Гредите са 9 бр. през осово разстояния 141 см.

Използвани са 8 типа лагери за цялото съоръжение във връзка със сеизмичната осигуреност. Постигната е чрез комбинацията между лагери.

Профилирано е околното пространство и е извършена корекция на дерето с цел ограничаване на разливането на язовира и заливането на стълбовете.

Положени са хидроизолация, плътен асфалтобетон за изравнителен пласт и плътен асфалтобетон за износващ пласт.

На съоръжението са монтирани предпазен парапет с височина H=110см и предпазна стоманена ограда с конзола H2W4.

Засипаните колони на стълбовете са разкрити до фундаментите и е нанесена хидроизолация, след което е направен обратен насип. Напречната армировка е възстановена и допълнително усилена.

Дилатационната фуга е демонтирана, след което е температурно настроена, нивелирана, отново монтирана и антикорозионно защитена.

Напречната армировка е възстановена и допълнително усилена. Монтирана е заварена армировъчна мрежа. Двете външни греди на всяко поле са обработени.

            Изградени са нови тротоарни блокове. Върху тротоарните блокове е нанесен водоотблъскващ бетон. Долната страна на тротоарната конзола е усилена. Монтирани са тръби под лявата тротоарна конзола на ляво платно за комуникационни съоръжения. Отводнителите са подменени с нови. Излят е нов изравнителен бетон. На съоръжението са монтирани предпазен парапет, предпазна еластична ограда и комбинирана еластична ограда.

 

Постигнати резултати: