ПроектиМедииКонтактиОперативна програма "ТРАНСПОРТ" 2007-2013

Начало / Новини

Системното обжалване на тръжните процедури за жп проектите води до риск за ОПТТИ 2014-2020

30 май 2018 A+AA-
Системното обжалване на тръжните процедури за жп проектите води до риск за ОПТТИ 2014-2020

Системните обжалвания на обществените поръчки за големите жп проекти поставят под риск ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020. Това заяви ръководителят на Управляващия орган на програмата Галина Василева по време на деветото заседание на Комитета за наблюдение на ОПТТИ 2014-2020, което се проведе в периода 29-30 май в гр. Правец. Тя допълни, че е необходимо да бъдат направени спешни промени в Закона за обществените поръчки, в противен случай държавата рискува да загуби значителни средства от европейските фондове до 2020 г.

 

Василева коментира още, че до момента няма сключен договор за строителство в участъка Елин Пелин–Костенец, а проектът е в процес на обжалване вече 11 месеца. “Идентифицираме проекта като рисков, защото времето до края на програмния период не е достатъчно за приключване на мащабните строителни дейности по тази жп линия”, посочи Галина Василева. Тя допълни, че има възможност да се завърши само един от трите лота на проекта в оставащия срок, а за другите два, вероятно дейностите ще бъдат завършени частично.

 

“Втора фаза на проекта Пловдив–Бургас се изпълнява в срок и вчера НКЖИ обяви тръжна процедура за участъка Оризово–Михайлово, който е най-сложният и предвижда изместване на трасето от съществуващата жп линия”, подчерта Василева. По думите й предстои обявяване на обществените поръчки за обновяване на няколко жп гари в страната и за изграждане на ETCS  (European Train Control System) по основни жп направления в страната.

 

По отношение на Лот 3.2 на АМ “Струма” стана ясно, че Върховният административен съд  окончателно е отхвърлил три жалби по ОВОС и изпълнението на проекта може да продължи. Предстои обявяване на процедура за строителство в най-кратки срокове.

 

“Въпреки сериозния напредък в строителството на Лот 3.1 от автомагистралата и тук могат да се появят рискове за изпълнението, свързани с откритите нови археологически разкопки”, отчете Василева. Тя заяви, че тунел “Железница” може да бъде завършен до 2021 г., ако има изпълнител до края на 2018 г. Ръководителят на Управляващия орган на програмата коментира още, че по тази приоритетна ос (ПО 2) заложените средства за проектите надвишават свободния финансов ресурс с почти 400 млн. евро, което изисква навременно решение.

 

Изпълнителният директор на “Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев отчете изпълнението на проекта за изграждане на третия метродиаметър в столицата. Той заяви, че строителството върви съгласно заложените срокове и новите 12 км ще бъдат завършени до края на 2019 г. Братоев коментира още, че в началото на месец юли ще бъдат доставени в България 2 от общо 20 нови метровлака, които ще обслужват третата линия. “Останалите 18 влака ще пристигат поетапно до януари 2019 г.”, допълни Стоян Братоев. По думите му в момента тече обществена поръчка за проектиране на следващо разширение на Линия 3 до кв. Слатина. То включва 6 км метролинии и 6 нови метростанции, които ще обслужват 140 хил. души.

 

В рамките на заседанието Аурелио Сесилио, началник на отдел “България, Словения и Хърватска” в ГД “Градско и регионално развитие” към ЕК, заяви, че Комисията предвижда модернизация на политиките за сближаване в следващия многогодишен финансов период и за България това може да означава дори повече средства от настоящия. Новите политики са насочени към по-индивидуализиран подход, за да се намалят неравенствата и да се навакса развитието на страните с по-слаб растеж. БВП на глава от населението остава водещ критерий при разпределяне на средствата.

2_53.jpg   3_52__1_.jpg

YouTube icon Instagram icon google plus icon

Новини

Завърши изграждането на 4 пътни надлеза по линията Септември-Пловдив +

17 май 2018

С изграждането на четири пътни надлеза по железопътната линия Септември-Пловдив се премахват всички пресичания на едно ниво между железопътния и друг наземен транспорт. Пътните съоръжения са изградени на мястото на съществуващи прелези, с което...

Повишаваме двойно капацитета на жп линията от Пловдив до Бургас за пътници и товари +

18 април 2018

След завършването на тягови подстанции (ТПС) Ямбол, Карнобат и Бургас, увеличаваме двойно електрозахранването и капацитета на жп линията между Пловдив и Бургас. Това заяви ръководителят на Управляващия орган на ОП “Транспорт и...

Изграждането на софийското метро е отличено с награда за инфраструктурен проект на десетилетието +

21 март 2018

Проектът за изграждане и разширение на софийското метро бе отличен с награда за най-успешен инфраструктурен проект на десетилетието (2007-2017). Отличието бе връчено в рамките на церемония "Infrastructure Bulgaria Awards 2018“, организирана от...