ПроектиМедииКонтактиОперативна програма "ТРАНСПОРТ" 2007-2013

Начало / Новини

Стартира строителството на третия лъч на метрото

19 January 2016 A+AA-
Стартира строителството на третия лъч на метрото

Проектът за разширение на столичното метро е един от най-сложните проекти през новия програмен период на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Това каза днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията  Ивайло Московски по време на представянето на проекта за изграждане на третия лъч на подземната железница. На събитието присъстваха кметът на София Йорданка Фандъкова, заместник-кметът по транспорта Любомир Христов, изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев и заместник-ръководителят на  управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ инж. Галина Василева.

„За последните години, всички правителствени делегации, които идват на посещение в България и се интересуват от инфраструктура остават впечатлени от проекта за столичното метро“, каза Ивайло Московски. Министърът посочи, че общият финансов ресурс, който е предвиден за изграждане на първи етап от третата линия на метрото възлиза на 700 млн. лв. Ивайло Московски допълни, че след стартиране на проектите,  ще се търсят варианти за осигуряване на допълнителни средства, които   да бъдат инвестирани в метрото.

 „През миналия програмен период, проектът за разширение на софийското метро бе сред най-успешните инфраструктурни обекти финансирани по Оперативна програма „Транспорт“, заяви министър Московски. От нея бяха осигурени повече от 1 милиард лева за разширението на първия метродиаметър и изграждането на втория. Дължината на линиите на метрото нарасна до 39 км с общо 34 метростанции.

Трасето да третия лъч преминава през бул. „Владимир Вазов“ – бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к. Овча купел. Първият етап, за който вече има избрани изпълнители е с дължина 7,8 км и 8 метростанции. Общата му стойност е в размер на 848 млн. лв. без ДДС, от които 685 млн. лева ще бъдат осигурени от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Прогнозното натоварване на линията е за над 170 хил. пътници дневно, като освен това тя прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. Горна Баня и с първата и втората линия на метрото. Заедно с тези етапи ще се изгради депо за обслужване на влаковете и ще се доставят 20 нови метровлака, с опция за автоматично управление на движението.

 

YouTube icon Instagram icon google plus icon

Новини

Представяне на ОПТТИ 2014-2020 г. в спортна инициатива +

15 October 2018

На 13 октомври 2018 г. екипът на Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. (ОПТТИ) взе участие в традиционното сутрешно бягане за деца и възрастни на 5kmrun.bg в Южния парк в гр. София....

Новопостроеният маркиращ кораб на ИАППД получи името „Осъм“ +

2 October 2018

Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на р. Дунав“ (ИАППД) проведе церемония по именуване на най-новия си маркиращ кораб. Кръстница на кораба „Осъм“ стана инж. Галина Василева - директор на дирекция "Координация на...

Стартират обществените поръчки за проектиране и строителство на платното за София на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле +

28 August 2018

Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира обществените поръчки за определяне на изпълнител за проектиране и строителство на платното за София на автомагистрала „Струма“, в участъка Кресна - Крупник. Това е платно в посока Кулата -...