Начало / Оперативна програма "ТРАНСПОРТ" 2007-2013 / За програмата / Критерии за приоритизиране на проекти

Критерии за приоритизиране на предварително индентифицираните проекти по ОПТ

10 април 2013 A+AA-

 

Критерии
.

Максимален брой точки

1. Достъп на българската национална транспортна мрежа до европейската транспортна система

35

Приоритети на Транс-европейската транспортна мрежа

20

Съответствие с националните и европейските политики, стратегии, програми и планове

4

Проектът е разположен по протежение на основна/и Транс-европейска/и ос/и

4

Проектът е разположен по протежение на основна/и национална/и ос/и

4

Съвместимост с други интервенции

2

Принос за завършването на липсващи връзки по протежение на Транс-европейската транспортна мрежа от европейско и национално значение

3

Принос за премахване на „тесни места"

3

Трансгранично влияние

15

Проектът допринася за подобряване на трансграничната инфраструктура

8

Принос за свързването на транспортната мрежа на Република България с транспортните мрежи на съседните страни

7

2. Критерий за опазване на околната среда

25

Проектът гарантира, че няма да причини непоправими вреди на, или че няма да има значителен отрицателен ефект върху естествените еко-системи

5

Проектът гарантира, че няма да причини непоправими вреди на, или че няма да има значителен отрицателен ефект върху изградените еко-системи

5

Проектът гарантира, че няма да причини непоправими вреди на, или че няма да има значителен отрицателен ефект върху качеството на околната среда

5

Проектът гарантира, че няма да причини непоправими вреди на, или че няма да има значителен отрицателен ефект върху националните природни ресурси

5

Проектът гарантира, че няма да причини непоправими вреди на, или че няма да има значителен отрицателен ефект върху принципите за устойчиво развитие и ефективното използване на съществуващата инфраструктура

5

3. Социално-икономически критерий

25

Прогнози за трафика

7

Икономическа възвращаемост

7

Принос към БВП/регионалното развитие

4

Създаване на трудова заетост след приключване на проекта

4

Създаване на трудова заетост по време на изпълнението на проекта

3

4. Проектна готовност

15

Прединвестиционни или предпроектни проучвания

3

Анализ на въздействието върху околната среда (възложена ОВОС/ разработена ОВОС/ одобрена ОВОС и издадено решение по ОВОС)

3

Във финансовия план на проекта са предвидени достатъчно финансови средства за неговото изпълнение

3

Анализ за разходите и ползите за проекта

3

Техническа документация

3

Общо (максимален възможен брой точки)

100

YouTube icon Instagram icon google plus icon

Новини

НОВА ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦА НА ОПТТИ +

13 март 2019

Нова интернет страница на ОПТТИ https://www.eufunds.bg/bg/optti

От началото на 2019 г. актуалната информация за Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) се публикува в под-сайт Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" на Единния информационен портал на европейските структурни и инвестиционни фондове www.eufunds.bg.

В следващия програмен период с европейско финансиране метрото ще свърже центъра с кварталите Левски и Слатина +

19 декември 2018

Днес беше проведена инспекция на две от бъдещите метростанции от Етап I на Линия 3 на метрото в София – метростанция „Бул. „България“ и метростанция „Красно село“, и участъка между тях. Това е първият участък от Етап...

Лот 3.3. на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански беше открит предсрочно +

17 декември 2018

Днес официално бе открит Лот 3.3 на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански. Участъкът е с обща дължина 23,6 км и е част от проект „Автомагистрала „Струма” – Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел Железница“ С...