Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020

Министър Московски инспектира строителството на жп линията Септември - Пловдив

17 април 2015

До края на месец юни ще бъде завършена тяговата подстанция в град Прослав, която е част от проекта за модернизация на железопътен участък Септември – Пловдив. Това потвърдиха изпълнителите по време на среща на място с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Министърът продължава и днес инспекциите на железопътни проекти, които се изграждат с евросредства.

Московски провери строителните дейности по цялото направление на проекта. Той посети жп гарите Кадиево, Огняново и Пазарджик, както и прилежащата им железопътна инфраструктура. Министърът изиска от изпълнителите пълна мобилизация по време на активния строителен сезон и бе категоричен, че няма да толерира закъснения в сроковете или некачествено изпълнение. В рамките на проверката Ивайло Московски посети още жп гарите Казичене и Подуяне, където в момента се изграждат GSM-R кулите. Те са част от изграждащата се, в рамките на същия проект, телекомуникационна мрежа.

Ивайло Московски инспектира терена в близост до жп гара Тодор Каблешков, където предстои да стартира строителството на Интермодален терминал Пловдив. По време на срещата с ръководителя на проекта, министърът се ангажира да окаже съдействие за по-бързо издаване на необходимите разрешителни. Веднага след получаването им ще започне реалното строителство на терминала.

Проект „Модернизация на железопътен участък Септември – Пловдив, част от Транс-европейската железопътна мрежа“ е на обща стойност над 630 млн. лева. Той се финансира от Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. и е разделен на четири позиции. Позиция 1, която обхваща трасето Септември – Пазарджик е завършена на 40%. Напредъкът по позиция 2 Пазарджик – Стамболийски е 28%, а лот 3 Стамболийски – Пловдив е изграден на 58%. Изпълнението на Лот 4, който включва изграждане на системи за сигнализация в участъка от Септември до Пловдив и телекомуникационни системи по трасето от Пловдив до София, е 47%.