Начало / Оперативна програма "ТРАНСПОРТ" 2007-2013 / Приоритетни оси / Приоритетна ос I / Одобрени инфраструктурни проекти

Електрификация и реконструкция на железопътна линия Свиленград – турска граница

15 май 2017 A+AA-

Проектът е одобрен от Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

Срок:

Начало: 26.05.2010 г.

Край: 29.04.2015 г.

Бенефициент: ДП Национална компания ”Железопътна инфраструктура”

Бюджет: Обща стойност на проекта: 66 269 713,91 лева*

Общо  БФП 53 996 562,93 лева

ЕС: 45 897 078,49 лева (23 466 803,60евро)

* Бюджетът на проекта включва верифицираните допустими разходи по проекта в т.ч. БФП и съфинансиране от бенефициента

Проектът е финансиран по приоритетна ос 1 „Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основни национални транспортни оси” на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013г.

Кратка информация за проекта:

Проектът „Електрификация и реконструкция на железопътната линия Свиленград – турска граница“ е инфраструктурен проект за подобрение и развитие на железопътния участък Свиленград – турска граница, който е част от ключовите железопътни маршрути с национално, транс-гранично и международно значение през територията на Република България.

Общи социално – икономически цели на проекта:

- Осигуряване на ефикасен (с максимални ползи), ефективен (с минимални разходи) и устойчив (с минимални външни влияния) транспорт;

- Повишаване мобилността на населението и намаляване на социалната изолация на определени групи чрез създаване на условия за устойчивото развитие на транспортния сектор;

- Спомагане за балансираното регионално развитие;

- Подобряване качеството на живот и икономическия растеж;

- Съдействие за подобряване на териториалната интеграция и хармонизация на страната с ЕС.

Специфични цели на проекта:

- Намаляването на времепътуването на пътници и товари;

- Подобряване на ефективността на експлоатацията на железопътната линия (намаляване на     оперативната дължина и разходите за поддръжка);

- Подобряване конкурентоспособността на железопътния спрямо автомобилния транспорт;

- Подобряване на безопасността (премахване на прелезите);

- Подобряване на транспортните услуги;

- Намаляване на негативното въздействие на околната среда.

Местоположение

Проектът е разположен в Южен Централен регион на България, в Хасковски регион, на територията на Община Свиленград, близо до Турска и Гръцка граници.

Svilengrad.png

Технически параметри на проекта

Модернизиране на железопътната линия в съответствие с европейските стандарти за оперативна съвместимост и безопасност, се осъществява въз основа на следните технически характеристики:

Железен път:

- Изградено е ново трасе за двойна железопътна линия по протежение на железопътния участък от Свиленград до турска граница (монтирана е единична железопътна линия в рамките на този проект);

- Прокарано е ново трасе с цел премахване на съществуващите ограничения и повишаване на надеждността на железопътната линия, както и намаляването дължината на участъка от 18,255 км на 16,815 км след реализацията на проекта.

Габарит на линията: GC

Електрификация: електрозахранваща система с променлив ток 25кV/50Hz, като е осъществена и връзката с железопътната инфраструктура на турските железници.

Проектна скорост: железопътната линия осигурява скорост от 160 км/ч за конвенционални линии и 200 км/ч за електрозахранване и сигнализация, съгласно действащите експлоатационни стандарти в Европа.

YouTube icon Instagram icon google plus icon

Новини

НОВА ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦА НА ОПТТИ +

13 март 2019

Нова интернет страница на ОПТТИ https://www.eufunds.bg/bg/optti

От началото на 2019 г. актуалната информация за Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) се публикува в под-сайт Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" на Единния информационен портал на европейските структурни и инвестиционни фондове www.eufunds.bg.

В следващия програмен период с европейско финансиране метрото ще свърже центъра с кварталите Левски и Слатина +

19 декември 2018

Днес беше проведена инспекция на две от бъдещите метростанции от Етап I на Линия 3 на метрото в София – метростанция „Бул. „България“ и метростанция „Красно село“, и участъка между тях. Това е първият участък от Етап...

Лот 3.3. на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански беше открит предсрочно +

17 декември 2018

Днес официално бе открит Лот 3.3 на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански. Участъкът е с обща дължина 23,6 км и е част от проект „Автомагистрала „Струма” – Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел Железница“ С...